After we left Serbia, we had to go over some smaller country roads in Croatia, back to the E73 again. Don't think that a E (European) road means it is a good or big road... it's is just a little bit bigger country road, but it has crossing to all kind of small country roads and you can expect tractor, maybe even cyclists? See picture below.
Unfortunately we cannot see to much of the scenery any more, it is getting dark, and when we reach the Hungarian border it is dark. This is the last border with real checks. It is not busy so in 4 minutes we pass the border (one check only).
In Hungary we first have to drive on some smaller roads but after a while we finally reach the highway M6. Now we can speed again. Bad then the rain starts, and of course we slow down a little.
Dark, rain, tired. For me doing this the second time, I get really tired, really bored, just want to get this over with. Doesn't sound grateful, I know, but somehow it is less exciting then a few months back. We are now also on schedule, and the finish seems to be a easy thing to reach.
The M6 has many parkings, every other with a gas station. Every parking does have a cache, both up north, as on the other side down south.All relatively easy, but all clean to find. Isn't that great!!
At km 31 on the M6 we stop for diesel. I is raining a little, we are tired, so we all stay to take diesel and all drive to the cache a little further. Hidden very nice in a chair.
Quickly we go on. The whole stop (from exit until entry on the highway) takes us 9 minutes, as planned. Still on track to reach country 16 at 23:22.
Nederlands
Na Servië achter ons gelaten te hebben, moesten we door Kroatië terug naar de E73 en dan de grens over met Hongarije. Die E73 klinkt wichtiger dan hij is, gewoon een iets bredere polder weg, maar wel met allerlei kruisingen met landweggetjes. Waarschijnlijk rijden er tractors, en wie weet ook fietsers? Zie foto hier onder.
Helaas kunnen we niet meer van het landschap genieten, de schemering is ingetreden en het wordt donker. Bovendien moeten we op het verkeer letten. Je weet maar nooit wat ze zo zaterdags in de vroege avond al gedronken hebben, en zo breed zijn de land weggetjes niet.
In het donker komen we bij de Hongaarse grens aan. Dit is de laatste grens met echte controle. Maar het is niet druk en in 4 minuten zijn we er doorheen.
Nog een stuk over kleine wegen, en dan komen we bij de snelweg M6 aan. Nu kunnen we weer vaart maken.Maar helaas, naar een tijdje gaat het regenen en moeten we wat langzamer gaan rijden.
Het is donker, het regent en we zijn moe. Voor mij, die dit eigenlijk al voor de 2e keer doet, begint het echt moeilijk te worden. Ik ben vermoeid en vind het saai worden, ik verlang naar het einde. Ja ik weet dat klinkt niet dankbaar, maar op een of andere manier is de adrenaline minder aanwezig deze tocht. Eerst in Duitsland en Oostenrijk omdat we het al bijna opgegeven hadden, en nu omdat het zo goed als zeker is dat we de 16 wel gaan halen.
De M6 heeft elke zoveel kilometer een parkeerplaats en om en om met benzinestation. Elke parkeerplaats heeft een cache, zowel aan deze kant naar het noorden als aan de andere kant naar het zuiden. Indien voor de M1. Geweldig toch. De parkeerplaatsen zijn ruim en schoon, waarschijnlijk omdat ze leeg zijn. Waarschijnlijk wordt hier het overnachtingsverbod voor vrachtwagens WEL gehandhaafd. De caches zijn allemaal eenvoudig te vinden, veelal op de zelfde manier verstopt.
Bij kilometer 31 op de M6 stoppen we om te tanken. De auto rijdt zuiniger dan gedacht, zelfs met onze snelheden. De gehele trip zullen we ongeveer 1 op 14 halen, en dat met veelal 130 a 150 en soms 180 km/uur. Waarschijnlijk als we 80 hadden gereden hadden we 1 op 30 gehaald, veel goedkoper, behalve dat we dan 2 extra overnachtingen nodig zouden hebben, wat het dan weer duurder maakt (en 16 landen lukt dan echt niet in 24 uur).
Aangezien het regent blijven we allen bij het tanken en rijden we gezamenlijk naar de cache. Die wordt snel gevonden in de leuning van een bankje.
9 minuten nadat we de snelweg afgingen, rijden we de snelweg weer op. Zoals gepland. Ons Excel schema op de tablet geeft aan dat we cache/land 16 om 23:22 zullen bereiken.
https://www.geocaching.com/geocache/GC3237A_m6-31km-east
loggen en gaan
De route tot nu toe
De E73; Europese route
Route vanaf Servië, via Kroatië naar Hongarije
Geen opmerkingen:
Een reactie posten