Translate

zaterdag 23 september 2017

12:31 - Italië / Italy - Bunker Serie #01 "Border Control"

Dutch below

This was going to be one of the most exiting caches on our tour. Just 350 meters passed the Italian border. The little opening was quickly spotted and we tried to position the car so it would be safe and not block the road. But there was no traffic, so that was OK.
The opening was small, I was big, but somehow I managed. Wow, awesome. Bit wet inside. But where is that cache?? I remembered 2 spoiler pictures, the first I did not recognize, but the second place was spotted quickly, but nothing there.... but wait, there is something behind...what, should I put my hand there?? no gloves on, will there be snakes, scorpions, or just innocent insects.... (P.s. in Netherlands and more northern countries I never ever think twice before putting my hand in some hole, but the more southern, the more careful I get). And there is was. Hidden out of sight. Quickly logged, took a few pictures and out again. The rest of the crew seemed to be relaxing, because the driver not even had turned around the car yet..

Nederlands
Dit zou de meest opwindende en uitdagende cache van onze tocht gaan worden dacht ik, en inderdaad, dat klopte ook wel. Net 350 meter over de kleine Italiaans grensovergang (waar ook nog een cache ligt, maar die we niet opgepikt hebben), zagen we de kleine opening van de bunker al. Snel kijken waar we de auto konden neerzetten zonder gevaar op te leveren en zonder de hele weg te blokkeren. Viel uiteindelijk mee, want volgens mijn is er geen auto langs gekomen.
Het gat was klein, mijn lichaam groot, en mijn meniscus nog steeds (blijvend) gescheurd, maar het lukte me toch binnen te komen. 
Echt gaaf, diverse kleine ruimtes, maar misschien heb ik niet eens alles gezien, misschien ook wel. Snel naar de kamer van de spoiler foto. De eerste spoiler locatie kon ik niet vinden, de tweede wel. Maar waar was nou die cache? Oh, erachter natuurlijk. Maar moet ik daar mijn hand insteken?? Hebben ze hier geen slangen, schorpioenen of andere gewone insecten? Handschoenen had ik natuurlijk niet aan. Dus toch maar gevoelt en ja hoor, de cache. Snel gelogd, foto's genomen en er weer uit. 
e rest van het team stond te lanterfanten (of gewoon uit te rusten / bij te komen / te ontspannen), want de auto was nog niet gekeerd. 5 a 6 minuten later vertrokken we hier weer en hadden we al 9 landen in de pocket. Voor Senv2312 werd zijn oude record (2 landen) hier voor de 7e keer vandaag alweer verbroken.

Het is hier toch wel mooi. En eindelijk weer eens een stukje van de snelweg af.

Misschien ook een leuke challenge: zoveel mogelijk landen in 24 uur, zonder snelweg te nemen.....

https://www.geocaching.com/geocache/GC6F1MP_bunker-serie-01-border-control

 De bunker


 Hallo, het is geen vakantie!!
Hop hop hop, snel, we moeten weer gaan.

Tja, mobieltjes maken mooie foto's, maar inzoomen en uit een rijdende auto....
Mooie kasteel ruïne onderweg.

Geen opmerkingen: